برچسب مطلقه

.

"برچسب مطلقه" 

بعد از گذشت چندین سال میخوام از تجربه ای بنویسم که هیچوقت ازش حرف نزدم. 

من نوزده سالگی عاشق اولین پسری که وارد زندگیم شد، شدم و عقد کردیم. 

پنج ماه سکوت مطلق بودم چون میخواستم زندگیمو حفظ کنم و روزی که فهمیدم تحمل این شرایط برای باقی عمرم اشتباهه و از توانم خارجه همه چیز به مادرم گفتم با اینکه شُک زیادی براش داشت گفت تماما ازم حمایت میکنه. 

سه ماه بعد من جدا شدم. 

اینکه توی آشنایی عقد یا طلاق چه روزایی رو گذروندم و تنها باری که به خودکشی جدی فکر کردم اون دوران بود مربوط به این پست نیست.

خیلی مسائل هنوز حتی اطرافیان نزدیکم نمیدونن. چون هیچوقت باخودم حرف نزدن ترجیح دادن باهم در مورد من حرف بزنن....

تو کل خانواده شدم تنها دختر مطلقه که بنا بر تفکرات غالب چیزی نبود که بشه بهش افتخار کرد. یا از دید سایرین بهش به چشم یه انتخاب تجربه یا حتی شکست نگاه کرد.

بنابراین برای مدت طولانی از همه کسایی که به نوعی دخالتشون نگاهشون و سوالاشون آزارم میداد فاصله گرفتم.

تا دو سال خودم نبودم هیچ وقت چهارچوب های خودمو نشکستم همیشه پیش خودم سربلند بودم و هستم. 

اما کارایی کردم که انتخاب من نبود و با آدم هایی معاشرت کردم که تو سبک من نبودن و شاید در حالت عادی حتی نگاهشون هم نمیکردم اما برای گذر اون روزها بهش احتیاج داشت. 

آدم های بیماری بودن که بخوان از این موضوع سواستفاده کن،  آدمای منفی و کوته فکر بودن که حرفای ناخوشایند بزن روزهای بد و سخت کم نداشتم.  اما با این حال بعد گذشت بیش از پنج سال حتی یک ثانیه از تصمیمی که گرفتم پشیمون نیستم.  هیچ وقت نشد که فکر کنم اگه کار دیگه ای میکردم بهتر بود هیچ وقت برای اتفاقی که تو زندگیم افتاد خودمو سرزنش نکردم و نخواستم به عقب برگردم چون همه چیز باعث شد چیزی باشم که الان هستم. 

و اینو میدونم که جدایی جز درست ترین تصمیمات زندگیم بود.

میخوام بگم اگه فکر می‌کنید کاری درسته و تصمیمی برای شخص شما بهترینه انجامش بدید.

حتی اگه جامعه زندگی رو بهتون سخت کنه. 

نترسید که طرد بشید یا دوستتون نداشته باشن.

نترسید که همه چیز براتون از شرایط نرمال سخت تر بگذره.

چون شاید بعد چند سال بگید این درست ترین تصمیم زندگیتون بوده.

و اینو مطمعن باشید کسایی که احترام، دوست داشتن، ارزش و خواستن شما رو یا  هر چیز خوب دیگه ای که میتونن بهتون بدن در گرو چنین عقاید پوچ و مسخره ای میزارن، همون بهتر که نزارید با حضورشون  فضای زندگیتون رو مسموم کنن. 

اونا لیاقت در کنارتون بودن رو ندارن پس  با افتخار حذفشون کنید☺️