باشد که پند گیرند

ما آدما موجودات خیلی خیلی پیچیده ای هستیم!که شاید در طول خلقت یعنی تا ابدِ دنیا هم مثل ما خلق نشه!

ما آدم ها ادعای عدالت،حقوق اشخاص،برابری،قضاوت صحیح،حق اختیار و تصمیم گیری داریم اما هر روز بارها و بارها حتی در مسائل روزمره و ساده به خودمان اجازه قضاوت ناعدلانه و بدون آگاهی کافی ،بی عدالتی،تعرض به حقوق دیگران،زیر سوال بردن اختیار و تصمیم های افراد را میدهیم!

ما آدم ها ادعای تمدن و روشنفکریمان گوش فلک را کر کرده اما هر روز در نقاب آدمهایی روشنفکر کارهایی با افکار متحجر و فسیل شده ای انجام میدهیم که اشتباه هستند!

ما آدم ها ذره ای برای همنوع خود و اطرافیانمان و نزدیکانمان ارزش قائل نیستیم و موقع انجام کار و تصمیمگیری تنها به خود و منافع خود فکر میکنیم اما مدام دم از نوع دوستی میزنیم و توقع داریم دیگران برای انجام ریز ترین کارها به فکر منافع ما باشند!

ما آدم ها دروغ میگوییم،پشت سر دیگران حرف میزنیم،انتقاد نابجا و ناحق میکنیم،دل میشکنیم،بدون آگاهیِ کامل قضاوت میکنیم ،دزدی میکنیم،فخر میفروشیم،مغرور میشویم و لجبازی میکنیم اما در محافل اجتماعی و روشنفکریمان تمام اعمال خودمان را زیر سوال میبریم و خودمان،خودمان را غلط و زشت و نادرست خطاب میکنیم و ادعا میکنیم که "آن ها" که چنین میکنند ما نیستیم!آنها همیشه فقط همسایه ها،آشنا ها و مردم هستند و ما از هر عیبی مبرا هستیم!

همه چیز برای "ما" خوب است و برای دیگران بد...

"ما" اجازه هر کاری را داریم اما دیگران نه...

"ما" خوبیم و همه بد!

"ما" کار درست را انجام میدیم و همه در حال اشتباه هستند.

خدا تنها و تنها "ما"را هدایت کرده است!!

این تنها "ما" هستیم که همیشه راه درست را انتخاب میکنیم و بقیه در حال اشتباه هستند.

تمام منطق های که با منطق "ما" یکی نباشد غلط است!

تمام عقاید و سلیقه هایی که با "ما" یکی نباشد مفسدانه و غیر اخلاقی است!

"ما" آدم های خوب و مهربان و رستگاری هستیم که جامعه و این دنیا لیاقت "ما"را ندارد و "ما" داریم در این همه زشتی و بدی حرام و تلف میشویم....

ما آدم ها موجودات عجیبی هستیم که تا ابدِ دنیا شناخته و کشف نخواهیم شد!


*برای بار هزارم هست که در مورد قضاوت مینویسم.تو رو به اونچه که میپرستید با دنیا و آخرت خودتون نکنید این کارو!بقیه آدما رو نمیدونم اما به شخصه یکی از چیزهایی که هیچ وقت نمیبخشم و نمیگذرم ازش همین مسئله قضاوت غلط و نادرستی هست که در موردم بشه.

باشد که پند گیرند!

**خسته شدم از این همه گفتن و از اینکه صدام به هیچ جای دنیا نمیرسه!حالا که هیچ کس صدای منو نمیشنوه شاید بهتر باشه منم دیگه صدای کسی رو نشنوم کم کم صدا ها مبهم میشه و به گوش نمیرسه بعد آدما کم رنگ میشن و به مرور همگی محو میشن...

***من هم عین تمام آدم ها روی زمین خوب نیستم.ما همه نوع بدی از یک نمونه خوب هستیم.نمونه ای به نام "انسان" .

**** محمود نازنینم تولدت آسمانی:)